Reserveringen in horeca verplicht – reguleer en beheer met booq Tafelreservering

Door Jade

Licht aan de horizon voor de horeca, musea en vakantieparken. De versoepeling van de maatregelen die premier Rutte in de persconferentie van 6 mei aangekondigde biedt voor vele ondernemers perspectief. Spreiding is het credo. Zo mogen horecaondernemers vanaf 1 juni ‘open’ met maximaal 30 personen in de zaak, gestructureerd en verplicht op reservering.

We zijn er nog lang niet, maar gaan in ieder geval de goede kant op. De horeca mag vanaf 1 juni weer gasten ontvangen. Bij strandpaviljoens en buiten op het terras, en oók binnen met 30 personen exclusief personeel. Voorwaarden zijn de inachtneming van de anderhalve-meter-afstand, dat alle gasten aan een tafel kunnen zitten en bezoek enkel op reservering met een gezondheidscheck plaatsvindt. In juli wordt het perspectief geboden van een 100 personen.

Verspreiding is nodig om zoveel mogelijk gasten op 1 dag te ontvangen en op die manier de hoognodige omzetten te draaien. Maar hoe reguleer je het bezoek? Reserveringssysteem booq Tafelreservering kan je ondersteunen.

 

booq Tafelreservering is Corona-proof

Door de veranderende maatregelen zijn wij meteen met de mogelijkheden van booq Tafelreservering aan de slag te gaan. Zo hebben we een gezondheidscheck toegevoegd en willen je wijzen op andere features die je kunnen helpen reserveringen veilig en controleerbaar aan te nemen.

 

o Gezondheidscheck

Vanuit de voorschriften moet gasten worden gevraagd of ze kampen met gezondheidsklachten die kunnen duiden op Corona. Bij booq Tafelreservering is mogelijk gemaakt een controlevraag in te stellen om de gezondheid van de gast bij reservering te checken. De gast moet deze aanvinken om de reservering te voltooien.

 

o Maximale capaciteit aanpassen

De beschikbare capaciteit pas je eenvoudig aan passend bij de RIVM-maatregelen van 30 personen in je zaak in juni (en 100 personen in juli) inclusief personeel. Zo ga je voor 100% bezetting:

  • Stel de capaciteit in op (30 - aantal medewerkers)

  • Ga naar Instellingen > Openingstijden & Beschikbaarheid > Capaciteit en zorg dat de Online Capaciteit op 30 (- aantal medewerkers) komt te staan.

  • 1. Staat er maar één zaal aangevinkt als Online,
    pas dan bij deze zaal de capaciteit aan naar 30 (- aantal medewerkers).

  • 2. Staan er meerdere zalen aangevinkt als Online, zorg dan dat het totaal op 30 (- aantal medewerkers) komt te staan.


o Gasten ontvangen in shifts

Plan je shifts slim over de dag zodat je regie hebt over de drukte. De widget geeft gasten automatisch aan wanneer het maximum van in dit geval 30 personen is bereikt.
 
Om het maximale uit de beschikbaarheid te halen kan er gewerkt worden met dubbele shifts. Stel een eindtijd in bij reserveringen zodat er daarna weer plek is voor volgende lichting:

  • Geef dan de reserveringen een vaste eindtijd en laat uw gasten hiermee akkoord gaan.

  • Ga naar Instellingen > Openingstijden & Beschikbaarheid > Openingstijden en stel de beperkte reserveringsduur in voor de gewenste weekdag en tijd.

.

 

o Maak arrangementen voor een minimale besteding

Arrangementen zijn nu een ideale manier om een minimale besteding veilig te stellen. Via 'Services' maak je aantrekkelijke arrangementen, acties of aanbiedingen aan om gasten mee te verleiden. Bij de reservering kiest de gast voor een bepaald arrangement (high tea, high beer, 2-gangen lunch, 3-gangen diner). Maximaal rendement per gast!

 

o Geen no-shows

In deze tijd van minimale capaciteit ben je gebaat bij 100% bezetting en is aanbetalingsverplichting of creditcardgarantie een goede optie. Kies als restaurant voor zekerheid net als bijvoorbeeld een theater. Neem contact met op met ons voor de mogelijkheden.

 

2 maanden gratis proberen

booq Tafelreservering probeer en ervaar je nu 2 maanden gratis!