Veelgestelde vragen

Sommige vragen komen nou eenmaal vaker voor dan andere. We hebben de meest voorkomende verzameld en voor je op een rijtje gezet.

Algemeen
Wat is booq Tafelreservering?

booq Tafelreservering is onderdeel van booq: een alles-in-één platform voor ondernemers, ontwikkel door Eijsink. Onderneem je met booq dan vind je alle gewenste functionaliteiten in één totaaloplossing. Werk je met de Tafelreservering, dan heb je daarnaast de mogelijkheid tot een flexibel pakket aan booq-bricks dat meegroeit met jouw bedrijf.

Sluiten
Waarom moet ik voor jullie kiezen?

Het concept van booq Tafelreservering is ontstaan vanuit de wens om een gebruiksvriendelijke en toegankelijke reserveringssoftware te bieden. Alles wat je nodig hebt bevindt zich binnen een paar klikken met je muis of een enkele touch. Ook is booq Tafelreservering commissievrij, waardoor je nooit commissie per couvert betaalt en onbeperkt reserveringen kunt ontvangen.

Sluiten
Kan ik ook op mobiel of tablet met de Tafelreservering werken?

Voor booq Tafelreservering heb je geen ingewikkelde hardware nodig. De Tafelreservering-app werkt op een laptop, tablet of smartphone.

Sluiten
Hoe zit het met systeemupdates?

Updates zijn noodzakelijk om het systeem up-to-date en veilig te houden. Gelukkig hoef je zelf geen updates te doen. Dat doen wij namelijk voor je, zonder dat je er iets van merkt.

Sluiten
Reserveringssoftware
Kan ik in de Tafelreserveringsoftware zelf een tafelplan maken?

Om te beginnen is het nodig om een tafelplan te maken. Het tafelplan is namelijk een kopie van je restaurant. Is het restaurant verdeeld in een restaurant, serre en terras, dan maak je een tabblad aan per ruimte. Vervolgens kan je zelf toevoegen hoeveel tafels er in die ruimte zijn en tafelnummers invoeren. Ook kan je tafels indelen in meerdere ruimtes.

Sluiten
Kan ik zelf bepaalde sluitingsdagen invoeren?

In het tabblad weekdagen kan je zelf aangeven of er bepaalde vaste sluitingsdag, een vakantiesluiting, feestdag of een besloten feest waardoor reserveren voor het normale publiek niet mogelijk is. Is het restaurant voor een bepaald tijdsbestek, bijvoorbeeld van 18:30 tot 20:30 uur gesloten? Ook dit geef je eenvoudig via het tabblad weekdagen in de app aan.

Sluiten
Hoe zit het met maatwerk van de persoonlijke e-mail- of smsberichten?

Er zijn verschillende standaard e-mail- en sms-berichten in het systeem, die handmatig of geautomatiseerd verzonden kunnen worden. E-mail- en sms-berichten worden vanuit de reservering verzonden. De kleuren, randen, achtergronden, teksten, opties, voorkeuren, lettertypen en andere stijlen kunnen aangepast worden naar uw wens. Wij vragen een vergoeding voor het op maat maken van uw emailberichten of reserveringspagina op uw website.

Sluiten
Kan ik terugkerende gasten boeken?

Door te zoeken op naam of telefoonnummer kan je een eerder geboekte gast opnieuw boeken. Via de app kan je deze gast kopieren en inplannen op de gewenste datum.

Sluiten
Koppelingen
Welke koppelingen heeft booq Tafelreservering?

booq Tafelreservering heeft een koppeling met 'Reserveren met Google', Bookdinners en booq Personeelsplanner. Benieuwd of een andere koppeling mogelijk is? Dan kun je het beste contact met ons opnemen om de mogelijkheden voor je specifieke wensen te bespreken.

Sluiten
Hebben jullie een koppeling met Google Reserveren en hoe werkt deze koppeling?

'Reserve with Google' is een nieuwe dienst van de zoekmachinegigant, dat onder meer het direct reserveren van een tafel vanuit de zoekresultaten én Google Maps mogelijk maakt. Werken restaurants met booq Tafelreservering, dan wordt dankzij onze koppeling met 'Reserve with Google' de speciale Google widget hier direct aan gekoppeld. Reserveringen vanuit Google worden daardoor, net als die vanaf je eigen website of Facebook, direct en volledig geïntegreerd in je booq Tafelreservering-systeem. Je ziet in één overzicht alle reserveringen de tijdslots die écht nog in je restaurant beschikbaar zijn en zoals ze realtime op Google worden weergegeven. Reserveren is alleen mogelijk met een Google account, wat de kans op no-shows aanzienlijk verlaagt.

Sluiten
Corona
Welke features heeft booq Tafelreservering om reserveringen in Corona-tijd te reguleren?

De horeca mag vanaf 1 juni op reservering binnen maximaal 30 personen ontvangen. booq Tafelreservering heeft een aantal features waarmee je reserveringen optimaal over de dag verspreid en het bezoek van gasten reguleert. Door middel van een reserveringswidget laat je je gasten gemakkelijk reserveren in tijdsblokken via je website. Deze geeft een melding wanneer het maximale aantal reserveringen is bereikt. Aan de achterkant stel je alles zelf in: het aantal tafels, gasten per tafels, tijdsvlakken om op te reserveren. Zo pas je ook je maximum capaciteit aan op de RIVM-maatregelen. Plan je shifts met een eindtijd (bijvoorbeeld 16:30-19:00 uur) slim over de dag zodat je regie hebt over de drukte.

Bij een reservering vullen gasten meteen hun contactgegevens in ter registratie. Ook kun je een gezondheidscheck instellen om de gezondheid van de gast i.v.m. eventuele Corona-verschijnselen te checken. Gasten moeten deze eerst aanvinken alsvorens zij de reservering kunnen afronden. Vanuit het systeem stuur je de gast enkele dagen voor het bezoek nogmaals een mail om de gezondheid te checken. Om een minimale besteding te waarborgen kun je aantrekkelijke arrangementen opstellen zoals een driegangen lunch of tapas-avond. No shows zijn verleden tijd door een aanbetaling of bankgarantie. Wil je meer weten over de mogelijkheden, neem dan contact met ons op.

Sluiten
Tarieven
Wat betaal ik voor het gebruik van booq Tafelreservering?

Je kan al van de mogelijkheden van ons commissievrije reserveringssysteem gebruikmaken voor een vast bedrag van €49,95 per maand. Alles-in-een. Onbeperkt gebruik. Er zijn geen verborgen kosten aan verbonden, in tegenstelling tot concurrenten. booq Tafelreservering is hierin uniek in de markt.

Sluiten
Betaal ik bij gebruik en het ontvangen van reserveringen commissie?

Wij vinden dat een professioneel reserveringssysteem nooit door een commerciele boekingssite beheerd moet worden. Voor het gebruik van booq Tafelreservering betaal je een vast bedrag per maand. En nóóit commissie! Er zijn geen verborgen kosten gebaseerd op de omzet of het aantal reserveringen aan verbonden, in tegenstelling tot concurrenten. booq Tafelreservering is hierin uniek in de markt. Pak de eigen regie in handen en ontvang met een gerust hart onbeperkt reserveringen.

Sluiten
Hoeveel kost het om online betalingen via Stripe te ontvangen?

Voor online betalingen gelden de tarieven van Stripe. Normale reserveringen zonder aanbetaling zijn altijd gratis.

Sluiten
Hoeveel kost de koppeling met Bookdinners?

Bij aanschaf van booq Tafelreservering bieden we kosteloos een token waarmee de koppeling met Bookdinners gerealiseerd kan worden. Een abonnement bij Bookdinners is noodzakelijk. De kosten die Bookdinners in rekening brengt is €15 per maand ongeacht het aantal reserveringen.

Sluiten
Hoe zit het met de kosten van mogelijkheid om gasten SMS-berichten te sturen?

Wanneer je jouw gasten bevestigingen of bijvoorbeeld een herinning voor een recensie wil sturen per SMS, dan zullen hiervoor SMS-bundels ingekocht dienen te worden. Hierbij kun je rekening met een SMS-prijs van cira €0,15 cent per sms.

Sluiten